Nu-ți mai sta în cale!


Acum o săptămână, când am început să scriu primul meu articol, nu aveam nici cea mai mică idee despre cum va fi. Într-adevăr, nu e ca și cum aș fi putut să încep cu ceva de genul „5 idei de rețete pentru micul-dejun”. Știam că îmi trebuie o introducere, un fel de prolog și cumva asta mi s-a părut cea mai grea parte. Cred că tuturor ni s-a întâmplat măcar o dată să avem în minte o idee centrală, pe care dorim să o dezvoltăm ulterior, dar să ne blocăm la primele fraze.

De când sunt la liceu mă confrunt cu asta tot mai des, atunci când sunt nevoită să redactez un comentariu în timpul unui test la limba română. Încep să mă gândesc la temă, conflicte și construcția personajelor, dar nu îmi trece nimic prin minte cu privire la introducere. Când totuși se întâmplă să îmi amintesc câte ceva, îmi dau seama că nicio formulare pare să nu sune exact așa cum îmi doresc. Și uite-așa am învățat să scriu 2 pagini în ultimele 30 de minute.

P.S: Dacă ești la liceu, cred că știi despre ce vorbesc

Ce am vrut să subliniez prin acest exemplu este că, în loc să ne focusăm pe lucrurile cu adevărat importante (în cazul meu, terminarea eseului), ne împiedicăm de primul lucru care nu ne iese așa cum vrem noi, ceea ce e total greșit. Dacă ne-am opri din a ne fi cei mai mari critici și ne-am oferi mai mult credit, vom observa cum începem să realizăm din ce în ce mai multe lucruri. Nu spun că n-ar trebui să ne dorim mereu mai mult de la noi, însă asta ar trebui să ne ajute să evoluăm, nu să ne oprească din a ne îndeplini dorințele.

Recitindu-mi prima postare (de câteva zeci de ori... pe zi), cu fiecare lectură mi-aș fi dorit să schimb, să adaug sau să scot unele idei. Probabil dacă continuam în același ritm, aș fi rămas doar cu titlul (sau cu nimic... pentru că și acela mi se părea mediocru). Cert este că nu am fost pe deplin mulțumită, dar dacă aș fi lăsat asta să mă împiedice, m-aș fi întrebat și astăzi cum ar fi să am un blog.

Mi-ar plăcea ca acest articol să vă pună în postura în care să reflectați la visurile voastre și să vă gândiți ce anume vă oprește din a vi le îndeplini. Veți realiza că singurul lucru care vă stă în cale sunteți chiar voi înșivă.

„Când îți dorești cu adevărat ceva, tot universul conspiră pentru îndeplinirea visului tău”
Paulo Coelho




Comentarii

Postări populare